REGULAMIN STADIONU MIEJSKIEGO W LUBACZOWIE
SPORTOWA 1
PRZEPISY OGÓLNE
- Regulamin określa zasady funkcjonowania i korzystania ze Stadionu Miejskiego w Lubaczowie ul. Sportowa 1.
- Administratorem Stadionu Miejskiego w Lubaczowie jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Lubaczowie.
- Stadion przeznaczony jest do organizowania zawodów i zajęć sportowych, imprez sportowych, rekreacyjnych, kulturalnych i oświatowych.
- Zabrania się przebywania i korzystania z obiektów poza godzinami otwarcia osób nie upoważnionych przez administratora.
- Ze Stadionu mogą korzystać, po uzyskaniu zgody od administratora obiektu i zapoznaniu się z regulaminem :
- mieszkańcy Lubaczowa,
- kluby sportowe i stowarzyszenia kultury fizycznej,
- szkoły i przedszkola z terenu Lubaczowa,
- zorganizowane grupy sportowe,
- instytucje i przedsiębiorstwa,
- Osoby małoletnie do lat 15, korzystające z urządzeń sportowych, mogą przebywać na terenie stadionu tylko pod opieką osób dorosłych.
- Podmioty wymienione w pkt. 5 mogą prowadzić zajęcia na Stadionie pod kierunkiem nauczyciela, trenera lub instruktora, którzy ponoszą odpowiedzialność za grupę.
- Za bezpieczeństwo i porządek na obiekcie w trakcie imprezy odpowiada organizator imprezy.
- Wszystkie osoby przebywające na terenie obiektu, zobowiązane są do podporządkowania się poleceniom pracowników Stadionu, służb porządkowych i osób upoważnionych przez administratora.
- Za rzeczy pozostawione w szatni administrator nie ponosi odpowiedzialności.
- Przebywający na Stadionie ponoszą odpowiedzialność materialną za zniszczenia
i dewastację obiektu (sprzęt sportowy, szatnie, trybuny dla kibiców inne wykorzystywane pomieszczenia). Jednocześnie są zobowiązani do zgłaszania wyrządzonych szkód pracownikom Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Lubaczowie. - Sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych na terenie Stadionu może odbywać się tylko za zgodą administratora obiektu i tylko w miejscach do tego wyznaczonych.
- Zabrania się poruszania pojazdami poza wyznaczonymi strefami.
- Palenie tytoniu może odbywać się tylko w miejscach do tego przeznaczonych.
- Osoby, które będą zakłócały porządek, będą zmuszone do opuszczenia obiektu.
- Nadzór nad utrzymaniem i konserwacją Stadionu oraz terminami, organizacją imprez, treningów i zajęć sportowych sprawuje dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Lubaczowie.
- Na stadionie, ze zgodą dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Lubaczowie – podmioty, o których mowa w pkt. 5 – mogą organizować imprezy, w tym imprezy masowe. Przy organizowaniu imprez masowych wymagane są stosowne pozwolenia.
- Rozgrywki sportowe, mecze, programowe zajęcia oraz inne imprezy rekreacyjno-sportowe, kulturalne i oświatowe odbywają się wg wcześniej ustalonego z administratorem stadionu harmonogramu.
- Udostępnienie organizatorowi imprezy stadionu lub jego części następuje na podstawie umowy zawartej przez organizatora imprezy z zarządcą stadionu, na zasadach określonych w tej umowie oraz regulaminie korzystania ze stadionu.
- Zasady odpłatności za korzystanie ze Stadionu określone są odrębnymi przepisami.
PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE
W czasie trwania rozgrywek piłkarskich i imprez sportowo-rekreacyjnych do obowiązków organizatora należy w szczególności :
- respektowanie postanowień regulaminu oraz zapewnienie ładu i porządku przed rozpoczęciem imprezy, w czasie jej trwania oraz po zakończeniu imprezy,
- niedopuszczenie do uczestniczenia w imprezie osób nietrzeźwych lub odurzonych,
- niezwłoczne podejmowanie działań mających na celu usunięcie zagrożenie życia lub zdrowia uczestników imprezy, lub zapobieżenie niszczenia mienia.
- zapewnienie drożności wejść na Stadion oraz dróg na terenie Stadionu, w szczególności dróg ewakuacyjnych,
- pokrycie wszelkich kosztów w związku z uszkodzeniem mienia zarządzanego przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, powstałych w czasie trwania imprezy lub w związku z imprezą.
Zabrania się wnoszenia na teren Stadionu :
- broni wszelkiego rodzaju oraz przedmiotów, które mogą być użyte jako broń lub pociski,
- pojemników zawierających gaz, substancje żrące, farbujące lub powodujące zanieczyszczenia,
- przedmiotów wykonanych z kruchego, pękającego lub szczególnie twardego materiału,
- przedmiotów, materiałów oraz urządzeń mogących stwarzać niebezpieczeństwo dla użytkowników obiektu,
Na terenie Stadionu zakazuje się :
- rzucania przedmiotami z zamiarem użycia jako broni lub pocisków,
- używania środków odurzających i środków psychotropowych,
- używania ogni sztucznych, rac, petard, świec dymnych – z zastrzeżeniem pkt. 4,
- używania wulgarnych lub obraźliwych słów,
- zachowań obrażających lub naruszających godność osobistą,
- przebywania w miejscach oznaczonych jako niedostępne dla osób nieupoważnionych lub w miejscach, które z racji ich funkcji nie są przeznaczone do powszechnego użytku, takich zwłaszcza jak boiska lub inne obiekty i urządzenia służące uprawianiu sportu,
- wchodzenia na ogrodzenia, drzewa, słupy oświetleniowe, maszty, dachy,
- rozniecania ognia,
- umieszczania na budynkach, urządzeniach, drogach lub ogrodzeniach napisów, plakatów, reklam lub ogłoszeń – bez zgody zarządcy,
- załatwiania potrzeb fizjologicznych poza miejscami do tego przeznaczonymi,
- prowadzenia – bez posiadania stosownych uprawnień – sprzedaży towarów lub kart wstępu,
- prowadzenia bez zezwolenia zbiórek pieniężnych,
- wprowadzania zwierząt (nie dotyczy osób niewidomych używających psów jako przewodników) bez uzyskania zgody zarządcy.
- Organizator imprezy może wnieść na teren Stadionu i używać ogni sztucznych, rac, petard, świec dymnych lub materiałów pirotechnicznych, jeżeli wynika to z programu imprez oraz jeśli umowa zawarta z zarządcą zawiera postanowienia w tej sprawie.
- Na organizatorze imprezy ciąży obowiązek zapewnienia pełnego bezpieczeństwa uczestnikom imprezy, a także pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie tego obowiązku.
- Osoby naruszające zasady bezpieczeństwa i porządku na stadionie będą pociągnięte do odpowiedzialności karno-administracyjnej.
ADMINISTRATOR